Yangiliklar ·

Fuqarolar aksariyat tovarlar narxining oshishini kamroq sezayotganini qayd etmoqda

Markaziy bank ma’lumotlariga ko‘ra, go‘sht va sut mahsulotlari narxining oshishi eng sezilarli bo‘lib qolmoqda.

Nega bu muhim

Sezilayotgan inflyatsiya fuqarolarning narxlar o‘zgarishini kundalik hayotda qanday qabul qilishini aks ettiradi va ko‘pincha rasmiy ko‘rsatkichlardan ko‘ra iste’molchilarning xatti-harakatlariga kuchliroq ta’sir ko‘rsatadi. Inflyatsion his-tuyg‘ularning pasayishi narx muhiti va aholi kutilmalarining barqarorlashganidan dalolat berishi mumkin. Markaziy bank uchun bunday ma’lumotlar amalga oshirilayotgan pul-kredit siyosati samaradorligining indikatori bo‘lib xizmat qiladi.

Nima bo‘ldi

  • O‘zbekistonda sezilayotgan inflyatsiya pasayishda davom etdi — Markaziy bank noyabr oyida o‘tkazilgan aholi o‘rtasida o‘tkazilgan so‘rov natijalariga ko‘ra shunday xulosaga keldi.
  • Bu oydagi narxlar o‘sishining o‘rtacha va mediana bahosi oldingi oylarga nisbatan kamaydi.
  • Eng yuqori inflyatsion hissiyotlar alohida hududlar, kasbiy guruhlar va daromad toifalarida qayd etildi.

Raqamlar va faktlar

  • Noyabr oyida narxlar o‘sishining o‘rtacha bahosi 11,8 foizni tashkil etib, o‘tgan ikki oyga nisbatan 0,6 foiz bandga pasaygan.
  • Mediana ko‘rsatkichi 0,3 f.p.ga kamayib, 10,2% ni tashkil etdi.
  • Hududlar kesimida eng yuqori ko‘rsatkich Andijon viloyatida qayd etilgan — 13,2 foiz, keyingi o‘rinlarda Toshkent viloyati — 12,8 foiz va Jizzax viloyati — 12,3 foiz.
  • Toshkent shahrida bu ko‘rsatkich 11,5 foizni tashkil etdi, bu mamlakatdagi o‘rtacha ko‘rsatkichdan past.
  • Eng past ko‘rsatkichlar Xorazmda — 10,7%, Qoraqalpog‘istonda — 11% va Sirdaryo viloyatida — 11,3% qayd etildi.
  • Kasblar orasida eng yuqori baholarni maishiy xizmat ko‘rsatish sohasi xodimlari — 12,9%, davlat xizmatchilari — 12,8% va pensionerlar — 12,6% bergan.
  • Eng past ko‘rsatkichlar umumiy ovqatlanish sohasida — 10,2 foiz, shuningdek, agrar va transport sohalarida — 10,5 foizdan qayd etildi.
  • Daromadi 30 mln so‘mdan yuqori bo‘lgan respondentlar narxlar o‘sishini 21,4 foizga baholagan bo‘lsa, 10-15 mln so‘m daromadlilar guruhida bu ko‘rsatkich 14,1 foizni, 20-30 mln so‘m daromadlilar toifasida esa 14 foizni tashkil etdi.
  • Daromadi 4 mln so‘mgacha bo‘lgan guruhlarda narxlar o‘sishi 11% dan past bo‘lgan.
  • Go‘sht va sut mahsulotlari narxining oshishini so‘ralganlarning 49 foizi qayd etgan.
  • Elektr va gaz, yoqilg‘i va dori-darmonlar 27% respondent tomonidan ko‘rsatilgan.
  • Meva va sabzavotlar narxi oktyabr oyidagi 22 foizga nisbatan 23 foizga, kiyim-kechak va poyabzal narxi 17 foizga nisbatan 19 foizga oshgan.
  • Tuxum narxining oshishi haqida eslatmalar ulushi 18 foizdan 14 foizga, sariyog‘ 19 foizdan 18 foizga, qurilish materiallari 17 foizdan 14 foizga kamaydi.
  • Eng kam eslatmalar guruch — 6%, shakar — 7%, maishiy xizmatlar — 8%, shuningdek, ta’lim xizmatlari, ta’mirlash va non — 9% dan.

Mohiyat

  • Sezilayotgan inflyatsiyaning o‘rtacha va mediana bahosining pasayishi aholi tasavvuridagi inflyatsion bosimning susayganini ko‘rsatadi.
  • Hududlar, kasblar va daromad guruhlari o‘rtasidagi farqlar narx o‘zgarishlarining notekisligini va ayrim toifadagi fuqarolarning tovar va xizmatlar narxining oshishiga sezgirligini ko‘rsatadi.
  • Концентрация упоминаний подорожания в продовольственных и коммунальных категориях отражает сохранение ключевых источников инфляционных ощущений.

Последние новости

Читайте также

При использовании материалов гиперссылка на Frank обязательна.

18+