Nega bu muhim
Yangi tezyurar poyezdlarning yo‘lga qo‘yilishi hududlar o‘rtasidagi transport aloqasini kengaytirib, mamlakat ichidagi uzoq masofali qatnovlarni yanada tez va qulay qiladi. Toshkent va Xiva o‘rtasidagi qatnov vaqti deyarli ikki barobar qisqargani ichki turizm jozibadorligi va ishbilarmonlik mobilligini oshirmoqda. Bundan tashqari, loyiha texnologiyalar transferi, mahalliy mutaxassislarni tayyorlash va O‘zbekiston temir yo‘l infratuzilmasini modernizatsiya qilishni anglatadi.
Nima bo‘ldi
- 10-dekabr kuni Janubiy Koreyaning Hyundai Rotem kompaniyasi O‘zbekistonga tezyurar poyezdlarning birinchi partiyasini jo‘natdi.
- Changvon shahrining Masan portidan birinchi poyezdning jo‘natilishi belgilangan muddatdan uch oy oldin amalga oshirildi.
- Yetti vagondan iborat birinchi poyezd 17 oy ichida ishlab chiqarilgan bo‘lib, 2026 yilning yanvar-fevral oylarida O‘zbekistonga yetib kelishi kutilmoqda.
- Poyezd kelgandan so‘ng uch oylik dinamik sinovlardan o‘tadi va birinchi tijorat reysi 2026-yilning ikkinchi choragida amalga oshirilishi rejalashtirilgan.
Raqamlar va faktlar
- “Jaloliddin Manguberdi” deb nomlangan yangi poyezdlar 1286 kilometr uzunlikdagi Toshkent—Xiva yo‘nalishida harakatlanadi.
- Yo‘lga sarflanadigan vaqt 14 soatdan 7,5 soatgacha qisqaradi, o‘rtacha harakat tezligi esa 171 km/soatdan oshadi.
- Har bir elektropoyezd 7 ta vagondan iborat bo‘lib, uzunligi 175 metrni tashkil etadi.
- Poyezdlarning maksimal tezligi 250 km/soat, umumiy sig‘imi esa 389 yo‘lovchi o‘rindig‘ini tashkil etadi.
- Hyundai Rotem poyezdlari Afrosiyob poyezdlariga qaraganda qisqa, ammo sig‘imli.
- Tarkiblar O‘zbekiston iqlim sharoitiga moslashgan bo‘lib, −40 dan +50 darajagacha bo‘lgan haroratda ishlashga qodir.
Mohiyat
- Toshkent va Xiva o‘rtasida yuqori tezlikdagi qatnovning yo‘lga qo‘yilishi mamlakatning g‘arbiy hududlarining transport qulayligini sezilarli darajada oshiradi va asosiy shaharlar o‘rtasidagi sayohatlarni havo va avtotransportga nisbatan raqobatbardosh qiladi.
- Yo‘lga ketadigan vaqtning qariyb 2 barobar qisqarishi ichki turizm rivojiga sharoit yaratadi, ishbilarmonlik va hududlararo aloqalarni yengillashtiradi.
- Poyezdlarni ekstremal iqlim sharoitlariga moslashtirish va o‘zbekistonlik mutaxassislarni o‘qitish loyihaning uzoq muddatli xususiyatini va yuqori tezlikdagi temir yo‘llarni ekspluatatsiya qilish sohasida o‘z tajribasini asta-sekin mustahkamlashni ko‘rsatadi.