Nega bu muhim
Nazoratning kuchaytirilishi iste’molchilar huquqlarini himoya qilishni kuchaytiradi va regulyatorning bank sohasidagi suiiste’molliklarga qat’iy javob berishga tayyorligini ko‘rsatadi.
Nima bo‘ldi
- TBC Bankda quyidagilar aniqlandi: ma’lumotlarni oshkor qilish qoidalarini buzish, garov majburiyatlarini bekor qilishni kechiktirish, qarzlar bo‘yicha noqonuniy foizlar.
- Davr Bank`da — qo‘shimcha xizmatlarni majburlash, valyuta kreditlari bo‘yicha hisob-kitoblardagi xatolar, kreditlarning to‘liq qiymatini yashirish, mobil ilovaning noto‘g‘ri ishlashi.
- Hamkorbank`da — noqonuniy komissiyalar undirish, kreditlar berish tartibini buzish, garov huquqlarini ro‘yxatdan o‘tkazishni kechiktirish.
Jarima miqdori:
- TBC Bank — 615 mln so‘m;
- Davr Bank — 931 mln so‘m;;
- Hamkorbank — 955 mln so‘m;
Mijozlarga qaytarishlar:
- TBC Bank 4,2 mlrd so‘mdan ortiq noto‘g‘ri hisoblangan foizlarni qayta hisoblab, mijozlarga qaytarishi kerak.
- Davr Bank noqonuniy komissiyalarni hisobga olgan holda 4 mlrd so‘mdan ortiq mablag‘ni qaytarishi kerak.
- Hamkorbank — 20 mlrd so‘mdan ortiq mablag‘larning mijozlarga qaytarilishini ta’minlaydi.
Nima deyildi
Markaziy bankning ta’kidlashicha, “javobgarlik choralari nafaqat jazo, balki mijozlarga xizmat ko‘rsatishning yangi madaniyatini shakllantirishga rag‘bat hamdir”.
Mohiyat
2025-yilda Markaziy bankka banklar ustidan 120 dan ortiq asosli shikoyatlar kelib tushgan bo‘lib, shundan 2,4 mlrd so‘mi mijozlarga qaytarilgan. Regulyator bundan keyin ham qabul qilingan choralar haqida jamoatchilikni xabardor qilishga va qoidabuzarliklarga qat’iy javob berishga va’da bermoqda.