Yangiliklar ·

O‘zbekiston Sharq va G‘arb, Shimol va Janubni birlashtirgan yirik aviatsiya xabiga aylanishni maqsad qilmoqda

Shavkat Mirziyoyev Toshkent viloyatidagi yangi xalqaro aeroport loyihasi bilan tanishib, ulkan bunyodkorlik ishlariga start berdi.

Nega bu muhim

Toshkentning mavjud aeroporti yo‘lovchilar oqimining o‘sishiga dosh bera olmayapti — Osiyo, Yevropa va mamlakat mintaqalarining asosiy yo‘nalishlarini bog‘laydigan zamonaviy havo xabini yaratish orqaligina mamlakatni aviatsiya yo‘nalishlarining yangi bosqichiga olib chiqish mumkin.

Nima sodir bo‘lmoqda va rejalashtirilmoqda

  • Toshkent viloyatida yangi aeroport qurish bo‘yicha qaror allaqachon qabul qilingan, hozirda loyihani DXSH modeli bo‘yicha amalga oshirish uchun xorijiy kompaniyalarning takliflari ko‘rib chiqilmoqda.
  • Birinchi bosqichda aeroport yiliga 20 million yo‘lovchiga mo‘ljallangan bo‘lib, soatiga 40 tagacha uchish/qo‘nishni amalga oshirish va 169 tagacha samolyotga xizmat ko‘rsatish imkoniyatiga ega bo‘ladi.
  • Eski aeroportda bosqichma-bosqich rekonstruksiya ishlari olib borilmoqda — uchib kelish zalini rekonstruksiya qilishning birinchi bosqichi allaqachon yakunlangan: kengaytirish, yangi kirish yo‘li, avtoturargoh maydoni.
  • Sohani rivojlantirishda “yashil” standartlar, multimodal aloqalarga (avtomobil, temir yo‘l, Yangi Toshkent va poytaxt uzellari o‘rtasidagi shatllar) e’tibor qaratilmoqda.
  • O‘zbekiston allaqachon o‘zining aviatsiya ekotizimini faol kengaytirmoqda: aviakompaniyalar soni 15 taga, samolyotlar parki 26 tadan 105 taga yetdi.
  • Kelgusi yillarda bu ko‘rsatkichni 230 taga, parki 180 taga, aviaqatnovlar sonini 200 mingtaga yetkazish maqsad qilingan.

Mohiyat va xatarlar

Changi Airports International bilan hamkorlik 2023-yilda imzolangan bo‘lib, ular maslahatchilar va potensial investorlar sifatida Toshkent xalqaro aeroportini rivojlantirishda ishtirok etmoqda. Yangi aeroport 2030-yilgacha bo‘lgan rejaning asosiy elementi bo‘ladi — Toshkentda yo‘lovchilar oqimi yiliga 15 million kishiga yetishi kerak.

Investitsiyalarning ortiqcha yuklanishi xavfi, qurilishdagi kechikishlar, xorijiy pudratchilar va moliyalashtirishga qaramlik — asosiy muammolar. Loyihaning muvaffaqiyati ko‘p jihatdan infratuzilmaning (yo‘llar, temir yo‘llar, transport logistikasi) samarali integratsiyasi va jahon aviatsiya standartlariga moslashishiga bog‘liq bo‘ladi.

Последние новости

Читайте также

При использовании материалов гиперссылка на Frank обязательна.

Регистрации электронного СМИ №1 от xx

18+