Nega bu muhim
Chora avtomobillarni olib kirishni soddalashtirish, byurokratiyani kamaytirish, importni rag‘batlantirishga qaratilgan, ayniqsa milliy sinov infratuzilmasi cheklovlarga ega bo‘lsa. Bu avtomobillar importini arzonlashtirishi va bozorda tanlov imkoniyatini oshirishi mumkin.
Nima bo‘ldi
- Vazirlar Mahkamasining 2025-yil 19-sentyabrdagi 597-son qarori bilan M va N toifadagi yangi import qilinadigan avtomobillar uchun ekologik sertifikatlash bekor qilindi.
- Talab “Yevro-4” minimumiga mos keladi — import qiluvchi quyidagilardan birini taqdim etishi kerak: ishlab chiqaruvchi/diler xati, ishlab chiqaruvchi mamlakat qonunchiligi va boshqa texnik hujjatlar.
- Elektromobillar ekologik sinf bo‘yicha baholashdan ozod qilinadi, gibridlar (IYD bilan) talablar ostida qoladi.
- Piskent yaqinidagi UzTest poligonida 2024-yil noyabr oyida joriy etilgan majburiy test sinovlari bekor qilindi.
- Avvalgi reglament 62 ta mezonni o‘z ichiga olgan bo‘lsa-da, mamlakatda ulardan faqat 25 tasini sinab ko‘rish imkoniyati mavjud — soddalashtirish sabablaridan biri.
Mohiyat
Avtomobillarni ekologik sertifikatlash to‘g‘risidagi qonun hujjatlari ilgari qat’iylashtirilgan edi, ammo amalda sinov laboratoriyalarining cheklovlari tufayli ko‘plab mezonlarga rioya qilinmagan. Gibridlar masalasi ham muhokama qilindi — 2025-yil may oyida gibridlarni bojxonadan o‘tkazishda eko-sertifikatlar talabi bekor qilindi.
Prezident administratsiyasi va tegishli idoralarga import qilinayotgan avtomobillarning muvofiqligini baholash tartibini qayta ko‘rib chiqish va jarayonni yaxshilash uchun xususiy sektorni ushbu jarayonga jalb qilish bo‘yicha topshiriq berildi.