Nega bu muhim
Statistika burilish tendensiyasini qayd etmoqda: elektromobillar importi keskin o‘sib bormoqda, benzinli va gibrid mashinalar xaridi esa pasaymoqda. Bu avtodilerlar, energetiklar va regulyatorlar uchun signal: bozor tezda “toza” transport tomon qayta qurilmoqda.
Nima bo‘ldi
yengil avtomobillarning umumiy importi 42 230 tagacha kamaydi (2024-yilga nisbatan -12%).
elektromobillar: 28 948 ta mashina (+124%), $358,9 mln (+115%).
benzinli avtomobillar: 11 166 ta mashina (−55%), $233,6 mln (−57%).
gibridlar: 2 025 ta mashina (−80%), 46,1 million dollar (−76%).
dizel: 91 ta mashina (+10x), $2,1 mln.
Mohiyat
2024-yilda mamlakatga 12,9 mingta elektromobil import qilingan — bu 2025-yilning sakkiz oyiga nisbatan 2 baravar kam. Hukumat 2030-yilgacha “yashil” transport ulushini oshirishni rejalashtirmoqda va allaqachon aksiz solig‘i va tabaqalashtirilgan soliqqa tortish orqali o‘tishni rag‘batlantirmoqda. Biroq, ekostikerlar tizimini joriy etishning kechikishi (2026-2035-yillarga ko‘chirilishi) ushbu chora-tadbirlarning samarasini pasaytiradi.