Nima uchun bu muhim:
AI-80`dan voz kechish ekologik toza yoqilg‘i va sohani modernizatsiya qilish yo‘lidagi qadamdir, ammo bu narxlarning oshishiga, tanqislikka va ayniqsa qishda avtohavaskorlar uchun yuklamaga olib kelishi mumkin.
Nima bo’ldi:
- AI-80 ishlab chiqarish 2025-yil sentyabr oyida yakunlanadi;
- yil oxirigacha — zaxiralarni to‘liq sotish;
- 2026-yildan — faqat AI-92, Xitoy qo‘shimchalaridan foydalangan holda;
- AI-92`ga o‘tish — Buxoro va Farg‘ona neftni qayta ishlash zavodlarini modernizatsiya qilish natijasi;
- 2025-yilgi davlat dasturida AI-80 dan voz kechish va sifatli yoqilg‘i bilan ta’minlash belgilangan.
Nima deyishdi:
Iqtisodchi Otabek Bakirovning ta’kidlashicha, importni ochmasdan taqchillik va narx bosimi xavfi mavjud.
Mohiyat:
AI-80 deyarli to‘liq mamlakatda ishlab chiqariladi, import esa sezilarli emas. Bozor — monopollashgan. Metan iste’molda sezilarli ulushga ega, ammo qishda benzin yuklamasi ortadi. Puxta o‘ylangan import siyosatisiz AI-92 uchun 10 500 so‘mdan tungi navbatlar paydo bo‘lishi mumkin.