Nima uchun bu muhim:
O‘tkazish qobiliyatini oshirish mashhur yo‘nalishdagi yuklamani kamaytirishga yordam beradi, ayniqsa tig‘iz davrlarda, shuningdek, yo‘lovchi va yuk tashish barqarorligini oshiradi. Biroq bunda chiptalar narxini pasaytirish ko‘zda tutilmagan.
Nima bo’ldi:
- 28-iyul kuni tadbirkorlar bilan bo‘lib o‘tgan uchrashuvda vazir Mahkamov Toshkent—Samarqand yo‘nalishidagi mavjud temir yo‘lning o‘tkazuvchanlik qobiliyatini kamida 20 foizga oshirish bo‘yicha texnik yechimlar ishlab chiqilayotganini ma’lum qilgandi.
- Yuklamaning o‘sishi kamaytiriladi, ammo chipta tariflari o‘zgarmaydi: infratuzilmaning yaxshilanishi yo‘lovchilar uchun narx siyosatiga ta’sir qilmaydi.
- Yangi yuqori tezlikdagi tarmoqning texnik-iqtisodiy asoslanishi 2025-yil oxirigacha yakunlanadi, 2026-yil yanvar oyidan tender hujjatlarini tayyorlash boshlanadi.
Nima deyishdi:
Transport vazirligining qayd etishicha, yangi texnologik yechimlar sezilarli qo‘shimcha xarajatlarsiz mavjud liniyadan foydalanish samaradorligini oshirish imkonini beradi. Shu bilan birga, tarif siyosatiga emas, balki joriy yuklamaga urg‘u beriladi.
Mohiyat:
- Toshkent—Samarqand yo‘nalishi bo‘yicha samarali Afrosiyob yo‘nalishi 344 km masofada yo‘lni 2 soat 8 daqiqagacha tezlashtiradi, ammo liniya o‘tkazuvchanlik qobiliyati chegarasida ishlaydi.
- Yuqori tezlikdagi liniyaning texnik-iqtisodiy asoslari Janubiy Koreya kompaniyalari konsorsiumi tomonidan ishlab chiqilmoqda va 2026-yil mart oyiga qadar tayyor bo‘ladi.
- Yangi texnologik chora-tadbirlar transport xizmatining ishonchliligi va xavfsizligini oshirishi kutilmoqda, hozircha alohida yuqori tezlikdagi tarmoq qurilishiga tayyorgarlik ko‘rilmoqda.