Yangiliklar ·

Toshkent transportini rivojlantirishga $271 mln yo‘naltiriladi

Rejalarni amalga oshirishga Xitoy kompaniyalarini jalb qilish rejalashtirilgan va Bank of China kredit mablag‘lari hisobidan moliyalashtirish ko‘zda tutilgan.

Nega bu muhim

Toshkent transport tizimi avtomobillar soni va yo‘lovchilar oqimining ko‘payishi tufayli yuqori yuklamani boshdan kechirmoqda, shuning uchun yo‘llarni kompleks yangilash, BRTni joriy etish va infratuzilmani modernizatsiya qilish tirbandliklarni kamaytirish, harakat tezligi va shahar muhiti sifatiga bevosita ta’sir ko‘rsatadi.

Nima bo‘ldi

  • Shavkat Mirziyoyev 2029 yil yakuniga qadar “samarali transport boshqaruvi tizimi”ni yaratish bo‘yicha “yo‘l xaritasi”ni tasdiqladi.
  • Loyihalarni amalga oshirishga China Construction Fifth Engineering Division Co. kompaniyasi jalb etilgan. Ltd.
  • Bank of China kredit mablag‘lari hisobidan moliyalashtirish ko‘zda tutilgan.
  • Rejada ajratilgan avtobus yo‘laklari (BRT) qurish, ko‘chalarni rekonstruksiya qilish, yo‘llarni ta’mirlash, yo‘l o‘tkazgich va avtomobil tunnelini qurish ko‘zda tutilgan.

Raqamlar va faktlar

  • Kreditning umumiy hajmi — $271,1 mln, BRT qurilishiga $98,5 mln yo‘naltiriladi.
  • Shahrisabz ko‘chasini rekonstruksiya qilish — $6 mln, avtobus yo‘lagi uzunligi — 3 km, muddati — 2026-yil sentyabrgacha.
  • BRTning ikkita yo‘lagi: Amir Temur shoh ko‘chasi — 11 km, Yangi Sergeli — 5,5 km.
  • Moliyalashtirish — 16,5 million dollar, muddat — kelgusi yilning noyabr oyi oxirigacha, qo‘shimcha — 76 million dollarlik 38 km BRT, yakunlash — 2029-yil oxirigacha.
  • 2026-yil davomida 36 km uzunlikdagi 16 ta ko‘chani ta’mirlash — 36,5 million dollar.
  • Kichik halqa yo‘li ustidan o‘tgan yo‘l o‘tkazgich — $25,4 mln.
  • 2027-yilda 33 km uzunlikdagi 9 ta ko‘chani rekonstruksiya qilish — $33,5 mln.
  • Amir Temur shoh ko‘chasidagi tunnel — $26,2 mln.
  • 2028-yilda 50 km uzunlikdagi 15 ta ko‘chani rekonstruksiya qilish — $51 mln.

Mohiyat

  • So‘nggi yillarda Toshkent shahrida jamoat transportini rivojlantirish, yo‘l o‘tkazgichlar qurish, alohida yo‘laklar tashkil etish, yo‘l harakatini boshqarishni raqamlashtirish loyihalari amalga oshirilmoqda.
  • BRT tizimini joriy etish ko‘chalarning o‘tkazuvchanlik qobiliyatini oshirish va yo‘lovchilarning harakatlanish vaqtini qisqartirishning asosiy vositalaridan biri sifatida qaralmoqda.

Последние новости

Читайте также

При использовании материалов гиперссылка на Frank обязательна.

18+