Nega bu muhim
Poytaxtning mavjud aeroporti yo‘lovchilar oqimining o‘sishiga dosh berolmayapti, shahar hududida joylashgani esa kengayishni istisno qilmoqda. Yangi transport xabi aviaqatnovlar va logistikani yanada rivojlantirish uchun to‘siqni olib tashlashga yordam beradi.
Nima bo‘ldi
- 2030-yilgacha Toshkent orqali yo‘lovchilar oqimi 15 million kishini tashkil etishi prognoz qilinmoqda, hozirgi aeroport 2024-yilda yiliga qariyb 8,7 million kishiga xizmat ko‘rsatadi;
- Yangi aeroport mavjud aeroportdan taxminan 17 km janubda, Toshkent-Samarqand avtomagistrali yaqinida joylashadi;
- Birinchi navbat: yiliga 20 million yo‘lovchi, soatiga 40 dan ortiq uchish-qo‘nish, bir vaqtning o‘zida 169 ta samolyot uchun to‘xtash joyi;
- Loyiha DXSH mexanizmi bo‘yicha amalga oshirilmoqda, unda ishtirok etish uchun xorijiy kompaniyalardan arizalar kelib tushmoqda.
Nima deyildi
Transport vaziri Ilhom Mahkamov uchastka tanlanganini tasdiqladi va uning logistika jihatidan jozibadorligini tushuntirdi. Uzbekistan Airports rahbari Javlonbek Umarxo‘jayev mavjud aeroport yo‘lovchilarning prognoz qilingan o‘sishini qondira olmasligini ta’kidladi. Prezident tayyorgarlik ishlarini jadallashtirish va loyihaning xalqaro sifatini ta’minlashga chaqirdi.
Mohiyat
2024-yilda Toshkent xalqaro aeroporti orqali 8,7 million yo‘lovchi o‘tgan, bu o‘tgan yilga nisbatan 28 foizga ko‘pdir. 2026-yilgacha uchib kelish va uchib ketish zallarini birlashtirishni yakunlash rejalashtirilgan — ammo yaxshilangan infratuzilma ham fazoviy cheklovlar muammosini hal qila olmaydi.