Yangiliklar ·

Toshkentda tunnellar, “aqlli” chorrahalar va yangi yo‘llar quriladi

Hokimiyat yo‘l va transport infratuzilmasi uchun maxsus fond yaratadi, barcha kameralar va sensorlar esa ITS asosidagi yagona raqamli platformaga ulanadi.

Nega bu muhim

Transport tizimi shahar iqtisodiyoti, aholi harakatchanligi, ekologiya va xavfsizlikka bevosita ta’sir ko‘rsatadi. Toshkentdagi tirbandliklar vaqt yo‘qotilishiga, yoqilg‘i sarfining oshishiga, havo sifatining yomonlashishiga va avariya holatlarining ko‘payishiga olib kelmoqda. Transport tizimlarining ekologik monitoring bilan uyg‘unlashuvi chiqindilar ustidan nazoratni kuchaytiradi va yanada barqaror shahar muhitini shakllantiradi. Harakatni kompleks boshqarish nafaqat tirbandlikni kamaytirish, balki umuman shahar infratuzilmasining samaradorligini oshirish imkonini beradi.

Nima bo‘ldi

  • Toshkent shahrida ko‘chalar, chorrahalar va yo‘l o‘tkazgichlarda yirik infratuzilma dasturini amalga oshirish rejalashtirilgan.
  • Yo‘l va transport infratuzilmasi uchun maxsus jamg‘arma tashkil etilmoqda.
  • Metropoliten tarmog‘i uzunligini qariyb 1,5 barobarga — 70,5 kilometrdan 103 kilometrgacha oshirish rejalashtirilgan.
  • Huquqiy eksperiment tariqasida Yo‘l harakatini tashkil etish markazi 2028-yilgacha boshqa davlat organlaridan yo‘l va transport sohasidagi bir qator vakolatlarni oladi.
  • Barcha kameralar, sensorlar, svetoforlar, jamoat transporti, navigatsiya, og‘irlik va gabarit nazorati tizimlari ITS negizida yagona raqamli platformaga ulanadi.
  • ITS Ekologiya qo‘mitasining situatsion markazi bilan integratsiya qilinadi.

Yangi tizim

  • 2030-yilga borib Toshkent shahri bo‘ylab jamoat transportida qatnovlar ulushini 60 foizga, avtobuslarning o‘rtacha tezligini esa 18 km/soatdan 24 km/soatga yetkazish rejalashtirilgan.
  • Shaharda 150 mingta tashkillashtirilgan mashina o‘rinlari, jumladan, metro liniyalari va yo‘l o‘tkazgichlar ostidagi to‘xtash joylari, metro bekatlari va avtobus bekatlari oldidagi ko‘p qavatli to‘xtash joylari hisobiga yaratiladi.
  • 2030-yilgacha 16 ta yangi tonnel va yo‘l o‘tkazgichlar qurish, 1 ming km avtomobil yo‘llarini ta’mirlash, 700 ta “aqlli” chorrahalar tashkil etish, 170 km velosiped yo‘laklari va 200 km piyodalar yo‘laklarini jihozlash maqsad qilingan.
  • ITS bazasida transportning ekologik me’yorlarga muvofiqligini avtomatik baholash tizimi yaratiladi, u ekologik zonaga mos kelmaydigan avtomobillarni aniqlay oladi.
  • Maxsus jamg‘arma mablag‘lari infratuzilma loyihalarini moliyalashtirish, avtobus yo‘laklari va svetoforlarni modernizatsiya qilish, transport master-rejasini yaratish, yangi muhandislik yechimlarini tayyorlash, ITT faoliyatini ta’minlashga yo‘naltiriladi.

Mohiyat

  • So‘nggi yillarda poytaxtimizda metropoliten, avtobuslar qatnovi va yo‘l infratuzilmasi jadal rivojlanmoqda.
  • Ko‘pgina yirik shaharlarda intellektual transport tizimlari tirbandlikka qarshi kurashish va harakat xavfsizligini oshirishning asosi sifatida qo‘llaniladi.
  • To‘xtash joylari markaziy hududlarga shaxsiy transport vositalarining kirishini cheklash siyosatining elementi sifatida qo‘llaniladi.
  • Toshkent shahrining transport rivojlanishi tizimli, texnologik bosqichga o‘tadi.

Последние новости

Читайте также

При использовании материалов гиперссылка на Frank обязательна.

18+