Nega bu muhim
Yagona yondashuv tartibsiz qurilish va parokanda ta’mirlashga chek qo‘yadi — endi ustuvorlik faqat avtomobillargagina emas, balki piyodalar va velosipedchilarga ham beriladi.
Nima bo‘ldi
- Hokim Shavkat Umurzoqovning ta’kidlashicha, ta’mirlash ishlari 200 km yo‘lni China State Construction Engineering Corporation kuchlari bilan qamrab oladi.
- Ishlar “binodan binogacha” bo‘lib, fasadlar, yo‘laklar va ko‘kalamzorlashtirish ishlari olib boriladi.
- Dizayn-kod britaniyalik mutaxassislar va ATLAS kompaniyasi tomonidan ishlab chiqilgan (kod Moskva uchun yaratilgan).
- Standartlar AASHTO va NACTO — AQSH va Yevropadagi shahar ko‘chalari uchun xalqaro me’yorlarga tayanadi.
- Yangi Toshkentda ham xuddi shunday tamoyillar qo‘llaniladi.
- Loyihada piyodalar yo‘laklarining kengligi, quyoshdan himoya qilish va jamoat joylarini parvarish qilish bo‘yicha batafsil talablar mavjud.
Mohiyat
- Ilgari yo‘llar qatnov qismining “qizil chizig‘i”gacha — piyodalar zonasi va fasadlarni obodonlashtirmasdan ta’mirlangan.
- Yangi standartlar ko‘chalarni keyingi ta’mirlash xarajatlarini kamaytirishi kerak.
- Aholi uzoq vaqtdan beri standartlarning tarqoqligi va ta’mirlashdan keyin qarovsiz hududlardan shikoyat qilib kelgan.