Nima uchun bu muhim:
Foydaning o‘sishi pandemiyadan keyingi tiklanish dinamikasi sharoitida operatsion samaradorlikning oshganligidan dalolat beradi. Kompaniya kurs o‘zgarishi bilan bog‘liq moliyaviy xatarlarni daromadlarning o‘sishi va xarajatlarni ushlab turish orqali yengib o‘tadi.
Nima bo’ldi:
- Sof foyda: 389,9 mlrd so‘m — 2024-yilning shu davriga nisbatan +45%.
- Tushum: 8,71 trln so‘m — 14,6% ga o‘sish; tannarx: 7,64 trln so‘m — 11,4% ga o‘sish.
- Yalpi foyda: 1,07 trln so‘m, +43,3%.
- Operatsion xarajatlar: 504,99 mlrd so‘m, o‘sish deyarli uchdan bir qismga; shundan ma’muriy xarajatlar — 92,23 mlrd (+60%).
- Asosiy faoliyatdan olingan foyda: 754,52 mlrd so‘m (+43%) qo‘shimcha daromadlarni hisobga olgan holda 188,6 mlrd.
- Moliyaviy daromadlar: 479,1 mlrd so‘m (+39,3%); kurs farqlari bo‘yicha daromadlar — 424,85 mlrd so‘m (+58%).
- Valyuta operatsiyalari bo‘yicha yo‘qotishlar: 549,37 mlrd (o‘sish +40,3%); umumiy moliyaviy xarajatlar — 771,6 mlrd so‘m (+39,7%).
- Foyda solig‘i: 72,1 mlrd so‘m.
- Aktivlar: yetkazib beruvchilarga avanslarning ikki baravarga oshishi hisobiga 20,86 trln so‘mgacha (+16,3%) o‘sdi; ularga bo‘lgan qarzdorlik 2,28 trln so‘mga yetdi.
Nima deyishdi:
Foyda va yalpi marjaning ijobiy dinamikasi daromadlarning o‘sishi va xarajatlarni nazorat qilishdan dalolat beradi. Ammo valyuta yo‘qotishlari va moliyaviy majburiyatlarning keskin o‘sishi xavotir uyg‘otadi: moliyaviy barqarorlik kurslarni qo‘shimcha boshqarish va uzoq muddatli rejalashtirishni talab qiladi.
Mohiyat:
- 2024-yilda Uzbekistan Airways 687,5 milliard so‘m foyda bilan yilni yakunladi, bu 2023-yilga nisbatan 67 foizga ko‘pdir.
- 2024-yilning birinchi yarmida sof foyda 269 mlrd so‘mni tashkil etdi, bu 2023-yilga nisbatan 40 foizga ko‘pdir.
- Uzoq muddatli kreditlar va yetkazib beruvchilarga berilgan bo‘naklar oldingi davrlarda o‘sib borgan bo‘lsa-da, valyuta tushumlari bilan ishlash jarayonida bo‘naklarning jadal o‘sishi xavflarni kamaytirish va moliyaviy nazorat mexanizmlarini kuchaytirish zaruriyatini keltirib chiqarmoqda.