Nega bu muhim
Unit-iqtisodiyotning qulashi O‘zbekistonda xususiy aviatsiyani rivojlantirishga qaratilgan sa’y-harakatlarni yo‘qqa chiqarishi mumkin. Air Samarkand tarixi — operatsion xatolar va kengayishning haddan tashqari tezligi o‘sishni kengaytiriladigan zararga aylantirgan holat.
Nima bo‘ldi
- Ochiq manbalardan olingan ma’lumotlarga ko‘ra, 2024-yilda zarar 182 milliard so‘mni tashkil etgan.
- Kompaniyaning yalpi marjasi — minus 12,3%.
- Mehnat vazirligi Samarqand sudiga 464 nafar xodimning ish haqini kechiktirgani uchun 1,5 mlrd so‘mlik da’vo arizasi kiritdi.
- Компания подтвердила долги по выплатам, сославшись на задержки со стороны контрагентов.
- 13-oktyabrdan boshlab Istanbulga parvozlar to‘xtatiladi. Ushbu sanadan keyin chiptalar uchun to‘lovlar to‘liq hajmda qaytarilishi va’da qilingan.
- Parvozlar 2026-yil bahorida qayta tiklanishi rejalashtirilgan.
Mohiyat
Air Samarkand — Humo Air kompaniyasining ketishi va Panorama Airways’ning muvaffaqiyatsizliklaridan keyin O‘zbekiston bozoridagi so‘nggi xususiy aviatashuvchilardan biri. Kompaniya tezda yo‘nalishlar tarmog‘i va xodimlar sonini oshirdi, ammo operatsion barqarorlikni ta’minlay olmadi. Asosiy xavf — ijobiy unit-iqtisodiyotning yo‘qligi: xarajatlarning bunday tuzilishida reyslarning ko‘payishi faqat zararlarni oshiradi.