Nega bu muhim
Chorvoq-Chimyon zonasi mintaqasi turistik xab sifatida faol rivojlanmoqda, ammo mavjud yo‘l tor joyga aylanmoqda. Yangi trassa transport oqimlarini yengillashtiradi, dam olish va turizm infratuzilmasining qulayligini oshiradi.
Asosiy faktlar
- Loyiha prezident Shavkat Mirziyoyev tashabbusi bilan boshlangan;
- Yo‘l konsepsiyasi allaqachon tayyor, investorni tanlash uchun tanlov xalqaro bo‘ladi;
- Trassa mavjud yo‘ldan avtonom tarzda o‘tadi va u bilan kesishmaydi;
- Yangi yo‘l pulli bo‘lishi hozircha tasdiqlanmagan, biroq pullik uchastkalar uchun Toshkent—Chorvoq yo‘nalishining ikkita bepul muqobili mavjud;
- DXSH doirasida O‘zbekiston yo‘l infratuzilmasida keng ko‘lamli loyihalarni faol amalga oshirmoqda — Toshkent-Samarqand, Toshkent-Andijon va boshqa qimmat loyihalar milliardlab dollarga baholanmoqda.
Nima deyildi
Transport vaziri Mahkamovning ta’kidlashicha, yangi avtomobil yo‘li mavjud trassani bo‘shatish va dam oluvchilar hamda investorlar uchun logistikani yaxshilash orqali turistik zonani rivojlantirish rejalarini qo‘llab-quvvatlaydi.
Mohiyat
O‘zbekiston transport infratuzilmasida DXSH modellarini faol joriy etmoqda: investitsiyalar hajmi $6-$7 mlrd gacha bo‘lgan Toshkent-Samarqand va Toshkent-Andijon pullik avtomobil yo‘llarini qurish loyihalari allaqachon tasdiqlangan.