Nega bu muhim
Loyiha temir yo‘l magistralining o‘tkazuvchanlik qobiliyatini sezilarli darajada oshirish va ikki asosiy shahar o‘rtasidagi logistika to‘siqlarini kamaytirishga qaratilgan. U O‘zbekistonning “O‘zbekiston—Qirg‘iziston—Xitoy” va “O‘zbekiston—Afg‘oniston—Pokiston” xalqaro yo‘laklariga urg‘u bergan holda mintaqaviy transport-logistika tarmoqlariga integratsiyalashuv strategiyasiga kiradi.
Nima bo‘ldi
- 2026-yilda Toshkent—Samarqand yo‘nalishi bo‘yicha qurilish strategiyasi tasdiqlandi.
- Loyihaning texnik-iqtisodiy asoslarini 2025-yil oxirigacha yakunlash va 2026-yil yanvar oyidan tender jarayonlarini tayyorlashni boshlash rejalashtirilgan.
- Shu bilan birga, Nukus—Miskin—Urganch—Buxoro yo‘nalishida yuqori tezlikda harakatlanuvchi poyezdlar qatnovi yo‘lga qo‘yilishi rejalashtirilgan.
- Strategiya doirasida O‘zbekiston—Qirg‘iziston—Xitoy va O‘zbekiston—Afg‘oniston—Pokiston xalqaro yo‘nalishlari qurilishida faol ishtirok etish ko‘zda tutilgan.
Mohiyat
- O‘zbekistonda Talgo 250 (Afrosiyob) asosida Toshkent—Samarqand yuqori tezlikdagi liniyasi allaqachon ishlamoqda, biroq yangi ajratilgan yo‘nalish hozirgi xizmatning 2 soat 8 daqiqasi o‘rniga yo‘l vaqtini taxminan 1 soat 20 daqiqagacha qisqartiradi.
- O‘tish davrida Transport vazirligi qurilish tugashini kutmasdan texnik yechim yordamida mavjud liniyaning o‘tkazuvchanlik qobiliyatini 20% ga oshirishni rejalashtirmoqda — bu magistraldagi yuklamani qisman kamaytirish imkonini beradi.