Nega bu muhim
Qonuniy taksi bozori raqamlashtirish va sohani soyadan olib chiqish bo‘yicha sa’y-harakatlar fonida o‘sishda davom etmoqda. Bu soliq intizomini oshiradi, bandlikni yaxshilaydi va davlatga ko‘proq tartibga solish vositalarini beradi.
Nima bo‘ldi
- Umumiy aylanmasi — 5,002 trln so‘m;
- To‘lovlarning 72,2 foizi naqd (3,6 trln so‘m), 27,8 foizi naqd pulsiz (1,4 trln so‘m);
- O‘rtacha chek — 19 077 so‘m (2024 yilda — 18 456 so‘m);
- Agregatorlardan soliq tushumlari — 98,8 mlrd so‘m, shu jumladan QQS — 55,4 mlrd so‘m;
- Tizimda 457 764 nafar haydovchi bo‘lib, shundan 457 313 nafari o‘zini o‘zi band qilgan;
- Haydovchi ayollar — 3 480 nafar (0,8%);
- Haydovchilarning 56,3 foizi — 30 yoshdan 50 yoshgacha, 30 yoshgacha — 36,3 foizi, 50 yoshdan kattalar — 7,3 foizi;
- 7 oyda 1 836 nafar haydovchi 100 mln so‘mdan ortiq daromad olgan;
- 83% haydovchilarning asosiy daromadi 10 mln so‘mgacha.
Nima deyildi
Vazirliklar va agregatorlar hozircha natijalarga izoh berishmadi, ammo bozor ketma-ket ikkinchi yil barqaror ijobiy dinamikani ko‘rsatmoqda.
Mohiyat
- 2024-yilda ulangan agregatorlar soni 155 ta, aylanmasi 5,98 trln so‘m;
- Taksilarda eng ommabop avtomobillar: Cobalt (23,5%), Nexia (21,5%), Lacetti (16,9%);
- Elektromobillar — avtoparkning atigi 1,8 foizi;
- Mashinalarning 70% dan ortig‘i — 3 yildan oshgan;
- Haydovchilarning 82,5 foizi to‘liq bo‘lmagan ish kunida ishlaydi, bu esa sohada bandlikning moslashuvchan xususiyatini ko‘rsatadi.