Nega bu muhim
Soliq tushumlarining o‘sishi savdoda kuchli brendlarning ustunligidan dalolat beradi va bozorning raqamlashuvi hamda shaffoflikning oshishiga olib keladi.
Nima bo‘ldi
- Savdo sohasida 145 438 ta yuridik shaxs tomonidan qariyb 16,9 trln so‘m soliq to‘langan.
- 20 ta eng yirik soliq to‘lovchilar 1,298 trln so‘m — jamiga nisbatan 7,7% daromad keltirdi. Ularning tovar aylanmasi 25,8 trln so‘mni, imtiyozlari esa 97,9 mlrd so‘mni tashkil etadi.
Soliq toifalari bo‘yicha ushbu 20 ta soliqdan:
- QQS — 464,4 milliard so‘m
- Aksiz solig‘i — 278,8 milliard so‘m
- Daromad (foyda) solig‘i — 244,9 milliard so‘m
- Jismoniy shaxslardan olinadigan daromad solig‘i (JSHODS) — 176,8 milliard so‘m
- Ijtimoiy soliqlar — 107,6 milliard so‘m
- Mulkiy — 17,2 milliard so‘m
- Boshqalar — 8,5 milliard so‘m
Mohiyat
- Uzum 1,5 milliard dollarlik yakkashox maqomiga erishdi va raqamli ekotizim orqali o‘n millionlab foydalanuvchilarga xizmat ko‘rsatmoqda. O‘zbekistonning eng yirik raqamli platformasi, Uzum Market marketpleysi orqali monetizatsiya qilingan millionlab foydalanuvchilarga ega e-commerce va fintech ekotizimi.
- Korzinka tarmog‘ini faol ravishda kengaytirmoqda (150 dan ortiq do‘konlar) va barqaror loyihalarda, jumladan EDGE-sertifikatlashda ishtirok etmoqda.