Nega bu muhim
Bu holat O‘zbekistonda intellektual mulk huquqlarini himoya qilish ustidan nazorat kuchayganini ko‘rsatadi. Xorijiy investorlar uchun bu davlat brendlarni noto‘g‘ri foydalanishdan himoya qilishga tayyorligi haqidagi signaldir.
Nima bo‘ldi
- Raqobat qo‘mitasiga Huggies brendi egasi Kimberly-Clark kompaniyasidan shikoyat kelib tushgan.
- Tekshiruv shuni ko‘rsatdiki, Ahangaron Hygienic Pro huquq egasining ruxsatisiz Huggies brendi ostida tagliklar ishlab chiqargan.
- Kompaniyaning xatti-harakatlari “Raqobat to‘g‘risida”gi va “Iste’molchilar huquqlarini himoya qilish to‘g‘risida”gi qonunlarni buzgan deb topildi.
- Komissiya qarori bilan ishlab chiqaruvchiga moliyaviy jarima solindi, shuningdek, brenddan foydalanishni to‘xtatish buyurildi.
Nima deyildi
Qo‘mitaning qayd etishicha, tovar belgilaridan noqonuniy foydalanish “original brendlarning obro‘siga putur yetkazadi va iste’molchilarni chalg‘itadi”.
Mohiyat
Avgust oyida qo‘mita shunga o‘xshash ishni ko‘rib chiqdi: Mexmet Sweets oilaviy kompaniyasi Chococream (N’Medov Group) ga tegishli Sladok brendidan foydalanganlik uchun ko‘rsatma oldi. Intellektual mulkni himoya qilish ustidan nazoratni kuchaytirish JSTning yangi me’yorlari va halol raqobat sohasidagi islohotlarga mos keladi.