Nega bu muhim
Sug‘urta xizmatlari hajmining o‘sishi aholining moliyaviy savodxonligini oshirish, biznesni kengaytirish, fuqarolar va kompaniyalarni turli xavf-xatarlardan himoya qilishni kuchaytirishni aks ettiradi. Sug‘urta bozori iqtisodiyotning rivojlanishi fonida barqaror o‘sishni ko‘rsatmoqda. Asosiy talab avtosug‘urta, mol-mulk va yuk segmentlarida jamlangan.
Nima bo‘ldi
- Milliy statistika qo‘mitasi ma’lumotlariga ko‘ra, 2025-yilning yanvar-oktyabr oylarida sug‘urta xizmatlari hajmi 10 trillion so‘mni tashkil etgan.
- Bu ko‘rsatkich 2024-yilning mos davri bilan solishtirilganda 2,6 trln. so‘mga oshgan.
Raqamlar va faktlar
Sug‘urta xizmatlari tarkibida eng katta ulush — 81,5% quyidagilarga to‘g‘ri keladi:
- baxtsiz hodisalardan sug‘urta qilish;
- avtotransport vositalarini va transportning boshqa turlarini sug‘urta qilish;
- yuklar va mol-mulkni sug‘urta qilish va boshqa turlar.
Shu bilan birga:
- Qayta sug‘urtalash xizmatlarining ulushi 14,2% ni tashkil etdi.
- Hayot sug‘urtasining ulushi — 4,3%.
Mohiyat
- Sug‘urta hajmining oshishi avtoparkning o‘sishi, tashish hajmi, qurilish va tadbirkorlik faolligi bilan bog‘liq.
- Hayot sug‘urtasi segmenti hozircha kichik ulushga ega, ammo yanada o‘sish imkoniyatiga ega.
- Qayta sug‘urtalash ulushining yuqoriligi yirik sug‘urta risklari ko‘lamining oshganligidan dalolat beradi.